CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 18, 2014

Novel



Novel....

Assalammualaikum,
           Nah,kali ni saya nak share pasal hobi baru saya.Mengumpul novel dan membaca novel.Haaaaa...dua benda berlainan.Pada pandangan orang kire macam membazir belum habis bace buku novel yang lain dah beli buku novel yang baru.Pulak tu bukan satu tapi dua dan tiga.Pada saya itu pon boleh dikira sebagai hobi.Hobi mengumpul buku novel yang dirasakan jalan ceritanya menarik.Pada masa yang sama,saya juga membaca buku novel.Kalau difikirkan balik.Kita dah beli dan kumpul novel baru banyak-banyak nanti lambat laun kita akan baca juga novel yang kita kumpul tu.Sama jer,beza nya kalau kita dah habis baca novel yang ni,mesti kita akan ke kedai cari buku novel yang baru.Yang saya ni bila dah habis baca buku novel yang satu ni saya tak payah pergi kedai buku.Just take it which one you want to read first pada rak buku kat bilik sendiri.May be boleh susun buku novel baru ikut turutan yang akan kita akan baca lepas ni???? 
          Dulu memang saya memang kurang sikit kalau bab membaca novel ni.Since da kerja ni jadi minat sebab lepas waktu kerja time malam-malam tak buat apa-apa dan boring.So,decide nak bace novel.Kalau zaman study dulu tak ada masa sebab lebih kepada menelaah buku pelajaran.
           Disebabkan masih baru lagi dengan minat baca novel ni,so tak banyak mana koleksi novel yang ada lebih kurang dalam 23 buah buku jer ada.In future,lebih banyak lagi buku novel ni sampai kene beli satu rak buku khas untuk novel sahaja dalam satu bilik.Insyaallah.
           Untuk masa ni tema novel yang ada semuanya bertemakan jiwang punya cerita...hehehe..so sambil baca tu boleh la berangan sekejap.Ada di antara novel yang saya beli di adaptasi ke dalam filem macam "Playboy Itu Suami Aku" , "Teduhan Kasih" , "Setia Hujung Nyawa" , "Sebenaynya Saya Isteri Dia" dan adalah lagi . Di bawah ni adalah antara koleksi novel yang saya kumpul dan dibaca.





No comments:

Post a Comment